Vind je antwoord tussen de veelgestelde vragen van MB275

Veelgestelde vragen MB275

Inschrijfprocedure

Hoe kan ik mij aanmelden voor een appartement?
  1. Neem contact op met ons verhuurteam, of schrijf je in op onze wachtlijst. Het verhuurteam neem contact met je op, wanneer een woning naar keuze vrijkomt.
  2. Nadat je contact met ons opneemt, ontvang je een link per e-mail met een tijdelijk wachtwoord om je aan te melden. Na aanmelding kun je het wachtwoord wijzigen.
  3. Vervolgens vragen we je om de benodigde documenten te uploaden (kopie van je identiteitskaart en bewijs van hbo-/wo-opleiding of werkgeversverklaring). Let op: het is niet mogelijk om je gegevens te wijzigen. Wil je dit wel? Neem dan contact op met ons via info@mb275.nlen wij voeren de wijzigingen door.
  4. Wij beoordelen je documenten en bepalen of je voldoet aan onze huureisen. Is dit het geval? Dan sturen we je een betalingsverzoek voor de borg voor je appartement (gelieve binnen 48 uur na verzoek te voldoen).
  5. Zodra de borgbetaling is voldaan, sturen we de huurovereenkomst die je digitaal kunt ondertekenen (ook het contract gelieve binnen 48 uur na ontvangst ondertekenen).
  6. Nadat je het contract hebt ondertekend, zullen wij het contract ook ondertekenen en een kopie terugsturen.
Welke documenten heb ik nodig bij het aanmelden voor een appartement?

• Bewijs van studentenstatus (of voorheen)
• Geldig identificatiedocument
• Bewijs van arbeidsstatus:

  • Arbeidsovereenkomst - onbepaalde duur (vast contract) & bewijs van inkomen
  • Arbeidsovereenkomst - contract voor bepaalde tijd + werkgeversverklaring & bewijs van inkomen

• Zelfstandige, bewijs van inschrijving Kamer van Koophandel > 1 jaar
• Recente winst- en verliesrekening (maximaal 3 maanden oud)

Waar kan ik de plattegronden van de appartementen bekijken?

De plattegronden van onze appartementen zijn hier te zien.

Mag ik een appartement komen bezichtigen?

Natuurlijk. We laten je graag je gewenste appartement zien, indien deze beschikbaar is. Het is ook mogelijk om een bezichtiging in te plannen van de rest van de woningen. Neem contact op met info@mb275.nl en we ontvangen je graag.

Is er een wachtlijst?

De wachtlijst voor onze appartementen vind je hier. We nemen contact met je op zodra je gewenste appartement beschikbaar is.

Wat gebeurt er nadat ik mijn contract heb ondertekend?
We nemen contact met je op om de exacte datum van de sleuteloverdracht te plannen (deze is meestal in de eerste of tweede week van de maand). De eerste maand huur gaat in op contractdatum.
Wat voor huurcontracten zijn er mogelijk?
Een Young Professional contract (minimale verblijf 1 jaar, maximale verblijf 5 jaar, waarna een opzegtermijn van 1 kalendermaand geldt)
Hoe zeg ik mijn huurovereenkomst op?

Na het minimum verblijf van 12 maanden kun je minimaal een kalendermaand van tevoren opzeggen door een e-mail te sturen naar ons serviceteam. Houd er rekening mee dat de beëindiging pas definitief is nadat je een schriftelijke bevestiging hebt ontvangen. Raadpleeg voor meer informatie de Algemene Voorwaarden

 

Huureisen

Heb ik een huisvestingsvergunning nodig?

Ja. Om te huren in de gemeente Den Haag heb je een huisvestingsvergunning nodig. Na het ondertekenen van de huurovereenkomst bij MB275 dien je deze zelf aan te vragen. Raadpleeg de website van de gemeente Den Haag, voor meer informatie.

 

Kan iemand anders voor mij garant staan, omdat ik niet voldoe aan de inkomenseis?

MB275 werkt niet met garantstellers, dus dit is niet nodig.

Mag ik bij MB275 blijven wonen, als ik mijn baan verlies?

Ja. Zolang je de huur- en servicekosten kunt betalen, is dit geen enkel probleem.

Wat zijn de kwalificatiecriteria voor MB275?

Om bij MB275 te mogen wonen, ben je:
- tussen de 18 en 27 jaar oud (bij ondertekenen huurovereenkomst)
- ingeschreven (geweest) op een hbo- of wo-opleiding
- aan het studeren of werkzaam

Kosten

Wat zijn de basis huurkosten voor een appartement bij MB275?

De basiskosten, exclusief servicekosten verschillen afhankelijk van appartement typen. Klik hier voor een overzicht.

Ben je boven de 23 jaar? Dan kom je, afhankelijk van je inkomen en eigen vermogen, wellicht in aanmerking voor huurtoeslag. Kijk voor meer informatie en het maken van een proefberekening op de website van de belastingdienst.

Wat krijg ik terug voor de maandelijkse servicekosten?

Bij MB275 bieden we niet zomaar luxe huurappartementen aan. Voor de maandelijkse servicekosten krijg je, naast een luxe studio in Den Haag, toegang tot onze uitgebreide voorzieningen, zoals:


- Onderhoud
- Beveiliging
- Gas, water en licht
- Internet
- TV

Ga naar de pagina: servicekosten en krijg alles te weten over de kosten en wat je ervoor terugkrijgt.

Hoeveel bedraagt de borg?

Heb je een vast contract, een Nederlandse identiteit EN is je netto maandinkomen minimaal 4,5 x de kale huur? Dan betaal je €750 borg.
Voldoe je niet aan (één van) deze criteria, dan is je borg €1.500.

Wat betaal ik voor water, gas en licht in mijn appartement?

Water, gas en licht wordt gezamenlijk geregeld zodat je niet de hoofdprijs betaalt. Een voorschot is inbegrepen in je maandelijkse kosten en wordt elk jaar verrekend of bij verhuizing op basis van daadwerkelijk gebruik.

Zal de huur ieder jaar stijgen?

Huurverhogingen zijn wettelijk vastgelegd. Je ontvangt elk jaar in april bericht waarin de jaarlijkse verhoging per juli wordt bevestigd.

Wat betaal ik als inschrijfkosten?

De inschrijfkosten bedragen €100. Zodra je inschrijving is afgerond, worden deze kosten verrekend met de inhuiskosten van €100 (er hoeft dus geen extra bedrag te worden betaald bij inhuizing).

MB275 behoudt zich het recht voor om een aanvraag te weigeren. Als de aanvraag wordt afgewezen op basis van andere gronden dan vermeld in de kwalificatiecriteria, worden de volledige inschrijfkosten terugbetaald.

Mijn appartement

Zijn huisdieren toegestaan?

Nee. Huisdieren zijn niet toegestaan bij MB275.

Is roken toegestaan?

Roken is niet toegestaan in MB275. Zowel in je appartement als in gemeenschappelijke ruimtes. Roken is wel toegestaan op je eigen balkon en op de aangewezen plekken op de binnenplaats.

Is het toegestaan om met iemand samen te wonen in mijn appartement?

Ja. In appartementen groter dan 30 m2 is samenwonen toegestaan. Let erop dat alle appartementen gemeubileerd zijn met maximaal één tweepersoonsbed (van 2,10 meter lang en 1,40 meter of 1,60 meter breed). Ook hebben slechts enkele appartementen een aparte slaapkamer of een slaapgedeelte. Kijk voor meer informatie op de plattegronden bij woningtypes, waarop ook de afmetingen van het bed zijn af te lezen. Om een woning te delen en/of wonen met een kind zijn de woningen dus niet geschikt.

Er is per appartement één hoofdhuurder, die de 2e persoon tevens inschrijft wanneer de woning is toegewezen. Voor de 2e bewoner worden additionele servicekosten gerekend voor bijvoorbeeld het extra te energieverbruik, fietsenstalling etc.

Let op: de maximale inkomenseis voor de huisvestingsvergunning is van toepassing op het gehele huishouden

Mag ik mijn vrienden en/of familie uitnodigen?

Natuurlijk! Echter, de gemeenschappelijke ruimtes zijn uitsluitend bestemd voor huurders van MB275.

Mag ik mijn appartement onderverhuren?

Alle vormen van onderverhuur zijn niet toegestaan. Houd er rekening mee dat dit kan leiden tot onmiddellijke beëindiging van de huurovereenkomst en een schadevergoeding, zoals beschreven in de Algemene Voorwaarden.

Mag ik iets aanpassen in mijn appartement?

Uiteraard kun je jouw appartement stylen zoals je wilt, maar het is niet toegestaan om gaten in de muren te boren. Alle appartementen zijn daarom uitgerust met ophangsystemen voor jouw persoonlijke wanddecoratie.

Voor jouw veiligheid en de veiligheid van medebewoners is ieder appartement voorzien van een rookmelder. Het is ten strengste verboden om de rookmelders te manipuleren.

Zijn alle appartement gemeubileerd?

Alle appartementen zijn gemeubileerd en voorzien van hoogwaardige PVC-vloeren, geschilderde wanden, ophangsysteem voor wanddecoratie en gordijnen. Het meubelpakket is afgestemd op het appartement type en de grootte van de woning. Zo heb je appartementen met een relax stoel in plaats van een zitbankje. Ook kan de grootte van je kastruimte afwijken en krijg je bijvoorbeeld een (bureau)tafel met twee of vier stoelen. Bekijk onze Appartementen pagina voor uitgebreide plattegronden waarin het meubelpakket per appartement gevisualiseerd is.

 

Mag ik gasten laten logeren in mijn appartement?

Het is toegestaan voor gasten om af en toe te logeren, zolang er geen overlast wordt veroorzaakt. Houd er rekening mee dat je volledig verantwoordelijk bent voor jouw gasten.

Ik blijf langer dan twee weken weg van mijn appartement, wat moet ik doen?

Blijf je langer dan twee weken weg van je appartement? Zorg er dan voor dat je de koelkast/vriezer leeg haalt, je afval weggooit en alles stekkers uit het stopcontact haalt. Ook raden we je aan ramen te sluiten en de verwarming lager of helemaal uit te zetten. Daarnaast stellen we het zeer op prijs als je ons serviceteam op de hoogte brengt van je vertrek, per e-mail.

Voorzieningen

Is er internetverbinding mogelijk in de gemeenschappelijke ruimtes?

Nee. Onze internetverbinding is alleen beschikbaar in de appartementen.

Is er toegang tot een beveiligde parkeerplaats?

Ja. Er is een fietsenstalling per appartement beschikbaar in de overdekte en beveiligde fietsenberging. Op het terrein zijn een beperkt aantal parkeerplaatsen voor auto’s, scooters en motoren te huur.

Zijn er ook faciliteiten voor kinderen?

Nee. MB275 heeft geen faciliteiten voor kinderen. Onze appartementen zijn niet gericht op gezinnen.

Hoe wordt het MB275 gebouw beveiligd?

De toegangsdeuren zijn voorzien van elektronische sloten en het gebouw wordt 24/7 met camera’s beveiligd. Daarnaast is er een professionele security service die ’s avonds en ’s nachts rondes maakt.

Kan ik duurzaam wonen bij MB275?

Ja. MB275 is een gebouw uit de 70-er jaren dat getransformeerd is naar een modern gebouw voor studenten en young professionals. Dit is per definitie veel duurzamer dan sloop. Alle elektriciteit die gebruikt wordt in MB275 is opgewekt door wind of zon. Deze groene energie is beschikbaar in alle woningen, maar wordt ook gebruikt voor het opladen van de elektrische deelauto’s. Er wordt in het gebouw uitsluitend gebruik gemaakt van LED-verlichting.

COVID-19

Wat is er aan gedaan om het gebouw veilig te houden ten opzichte van Covid-19?

We volgen de meest recente Covid-19 richtlijnen van de Nederlandse overheid, om al onze inwoners en het team ter plaatse te beschermen. De regels worden duidelijk gecommuniceerd in onze gebouwen. Daarnaast maken we de gemeenschappelijke ruimtes en vaak aangeraakte items zoals knoppen en deurklinken vaker schoon. We zullen alle bewoners op de hoogte blijven houden van eventuele wijzigingen in overheidsvoorschriften en maatregelen voor het gebouw.

Moet ik een mondkapje dragen in het MB275 gebouw?

Hoewel dit niet verplicht is, raden we onze bewoners en bezoekers aan een mondkapje te dragen in de liften en publieke ruimtes.

Wat moet ik doen als ik of mijn partner positief test op Covid-19?

Positief getest op Covid-19? Of in quarantaine, omdat je vermoedt Covid-19 te hebben? Neem dan contact op met onze servicedesk, via telefoon of per e-mail. Wij blijven graag op de hoogte, om je te helpen waar nodig en verdere verspreiding van het virus te voorkomen. Vanwege de privacyregelgeving kunnen wij niet bekendmaken welke bewoner in zelfisolatie zitten. Dit is aan de bewoners zelf om naar buiten te brengen.

Kan ik om hulp vragen wanneer ik in zelfisolatie moet?

Positief getest op Covid-19? Of in quarantaine, omdat je vermoed Covid-19 te hebben? Neem dan contact op met onze servicedesk, via telefoon of per e-mail. We doen er alles aan om je te ondersteunen waar nodig. Zo kunnen we bijvoorbeeld de vuilnis voor je buiten zetten. Of je boodschappen aan je deur bezorgen.

Welke maatregelen worden er genomen wanneer (andere) bewoners Covid-19 hebben?

We blijven al onze bewoners vragen om contact op te nemen met onze servicedesk wanneer ze besmet zijn met Covid-19 en/of in zelfisolatie gaan. We willen graag op de hoogte blijven, helpen waar nodig en de verspreiding van het virus samen tegengaan. We respecteren jullie privacy en zullen je gegevens met niemand delen. Houd je aan de maatregelen, omtrent hygiëne en de anderhalve meter afstand.

Wanneer de voorziening ruimtes gesloten worden door overheidsmaatregelen, worden bewoners dan gecompenseerd?

De voorziening ruimtes worden alleen gesloten als de overheidsmaatregelen hiertoe dwingen. In dit geval worden de servicekosten gecompenseerd die jullie voldoen voor de voorziening ruimtes.

Waar kan ik getest worden?

Heb je last van ademhalingsproblemen of andere symptomen van Covid-19 zoals koorts? Of ben je in contact geweest met iemand die besmet is met Covid-19? Laat je dan testen op een van de testlocaties. Deze test is gratis. Voor meer informatie en testlocaties kun je terecht op coronatest.nl (ook beschikbaar in het Engels) of bel: 0800 1202.

 

Blijft de servicebalie beschikbaar tijdens Covid-19?

Ja. Ons serviceteam blijft bewoners ondersteunen waar nodig, tijdens Covid-19. Om contact zoveel mogelijk te vermijden, vragen we je om contact op te nemen met ons serviceteam via telefoon of e-mail.

Hoe wordt er onderhoud aan mijn appartement verricht, rekening houdend met de Covid-19 maatregelen?

Wanneer je een onderhoudsaanvraag indient, zal ons team je eerst bellen om enkele gezondheidsvragen te stellen. Mocht je gezondheidstoestand veranderen voordat onze monteur bij je langs is geweest, stel ons hier dan vooral van op de hoogte. Onze monteurs of partners zullen je opnieuw enkele gezondheidsvragen stellen voordat ze je appartement betreden. Als ze enige twijfel hebben over je gezondheid, zullen ze je appartement niet betreden. In dat geval neemt de servicebalie telefonisch contact met je op om een nieuwe afspraak te maken. Onze monteurs zijn verplicht om een ​​mondkapje en handschoenen te dragen. Zet je ramen open voor extra ventilatie en wacht in de gang of draag een mondkapje, tot onze monteur bij je klaar is. Houdt tot slot altijd minimaal 1,5 meter afstand van elkaar.

Nemen jullie mijn pakketten aan?

Registreer je voor MyPup en haal je pakketten bij een centraal afhaalpunt af, om persoonlijke contacten in en rondom ons gebouw te verminderen. Het is snel, gratis en makkelijk om anderhalve meter afstand te houden. De kluisjes zijn via een app te openen, zodat je ze niet hoeft aan te raken. Ben je nog niet geregistreerd? Download dan de app of ga naar www.mypup.nl.

Waar kan ik de meest recente updates omtrent Covid-19 van de Nederlandse overheid?

Alle informatie omtrent actuele maatregelen en updates van de Nederlandse overheid zijn te vinden via: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19 of via het Rijksinsituut voor Volksgezondheid en Milieu: https://www.rivm.nl/